Popis práce |
Popis činností:
- Sledujete dodržování zákonnosti v činnosti krajské pobočky, zjištěná porušení sdělujete příslušným vedoucím zaměstnancům krajské pobočky a řediteli krajské pobočky.
- Poskytujete poradenskou činnost v oblasti zaměstnanosti a nepojistných sociálních dávek, provádíte poradenství při provádění exekucí z přiznané podpory v nezaměstnanosti a podpory při rekvalifikaci a z přiznaných dávek státní sociální podpory, poskytujete základní poradenství fyzickým osobám a zaměstnavatelům v oblasti zaměstnanosti a pracovněprávních vztahů, sledujete vývoj právní úpravy v uvedených oblastech a seznamujete zaměstnance se změnami.
- Přijímáte žádosti o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., a vyřizujete jejich další zpracování a vyřizujete stížnosti a petice týkající se činnosti krajské pobočky.
- Zastupujete úřad práce před soudy a správními orgány, poskytujete součinnost a zpracováváte podklady pro podání orgánům činným v trestním řízení, soudům a správním orgánům.
- Zajišťujete vymáhání pohledávek úřadu práce, vedete a zpracováváte agendu jak výkonu rozhodnutí pohledávek úřadu práce v civilním řízení, tak vymáhání pohledávek podle daňového řádu (exekuce), zpracováváte podklady pro odpisy pohledávek, včetně vydávání rozhodnutí k odpisu pohledávek.
- Připravujete po právní stránce zadávací dokumentaci pro zadávání veřejných zakázek a připomínkujete smluvní dokumenty.
- Posuzujete rozhodnutí vydaná prostřednictvím krajské pobočky v I. stupni, v odůvodněných případech vracíte rozhodnutí k provedení tzv. autoremedury, na vyžádání zpracováváte stanoviska krajské pobočky k odvolacímu orgánu v rámci odvolacích řízení. |